Jumaat, 4 September 2015

POWER OF SEDEKAH" INI CERITAKU

salam,

hari ni nk cerita sikit .. celoteh je tau no pic and all, sekarang ni aku rasa kan hdup aku mcm ada je x kena. emm ye la kewangan je still tiap bln mcm x ckp.. ckp ckp makn je la untk sebulan. cuma nk simpan tu rasa mcm x sempat je. ye la skrg dgn GST Nye.. banyak aku baca kt blog pasal 'THE POWER OF SEDEKAH".aku kan selalu ada perasaan nk bersedekah. bila tgk org mintak sedekah hati sayu je. nk sedekah niat di hati tu ada tapi bila buka beg je rasa mcm x cukp je kalu aku bagi mereka.aku mengaku ilmu agama tidak la tinggi mana.. selalu niat je la.. bagi tu kadang 2 je..bukan x pernah bagi cuma kadang 2. tgk berapa duit aku ada n aku akan kira dulu sebelum aku sedekah.. terok kan aku... emm tapi sejak 2 menjak ni hati aku meronta 2 je nk bersedekah.. walaupun x banyak. ada jgk aku selalu buka facebook. kot ada org mintak sedekah atau pertolongan kan. tapi non hado puas aku cari TIADA ok.. emmm bila aku xnak RAMAI je yg post kt FB tu.. emmm niat nk sedekah walaupun x banyak.. tapi harap boleh membantu.

tiba 2 aku teringat tabung masjid kt kedai runcit kt rumah aku tu.. selalu kalu aku beli barang asyik terpandang je tapi x pernah sedekah pun.. adoi perangai aku yg buruk ituuuu stress ok .. hahhahaha
pagi semalm aku dah niat nk sedekah untuk tabung masjid itu.. aku beli la barang mcm biasa.. korang tahu x boleh aku x ingat dan lansung x terpandang pun tabung tu.. aku boleh lupa niat aku tu.. beli barang amik duit n blah terus.. syaitan itu telah ttp mata aku ke ni.. aduhhhhh x dapat lg nk sedekah.. wht the helllll.bila malam sblm tido baru aku teringat niat aku tu.. adoi kedai dah ttp baru aku ingat. sedih plak hati niat x dapat ditunaikan...

tapi aku perasan kan minggu ni rezeki aku murah sgt .. pelik jgk dlm minggu ni dah 2 kali ada org belanja makn. sampaikan aku pergi kj x perlu pakai duit untuk makan.. puas aku fikir kenapa????
baru aku terfikir mgu lepas aku ada balik kmpg.. aku ada la belanja mak n abah aku makan. siap bagi duit belanja lebih dari biasa la.. selalu aku bagi cuma mak aku je tiap bulan. tapi mgu lepas aku ada bagi abah aku happy je dia.. munkin sebab tu kot rezeki aku murah. aku pun x pasti dan cuba google. YES betul tangapan aku.. bagi mak ayah duit pun ibarat sedekah dari kita.emmm ya allah besarnya kuasa mu ya allah.. sedih ehhh hahah

so kt sini aku cuma nk ckp kalu niat kita murni insallah allah .. allah tu akan perkenan kan kemurahan rezeki pada kita ye.. baru aku sedar dan sekarng ni cuba muhasabah diri dan lebih ikhlas dlm bersedekah. x perlu ragu 2 lagi ye bila nk bersedekah..

ok la tu je aku nk cerita pasal power of sedekah.. hope korang enjoy reading..... tata



                                                                          END



Tiada ulasan:

Catat Ulasan